Yey...



Kereta ni dh byk jasa pdku..sejak 2007 lagi aku guna...tak byk ragam..

Tapi memandangkan aku kena bg balik pd tuannya..aku kenalah beli keta len utk bergerak..jd aku beli la kereta secondhand yg baru.
Alhamdulillah impian nak memiliki kereta sendiri tercapai juga akhirnya..alhamdulillah..aku bukanlah org yg di lahirkan dlm dulang emas..aku kena bersusah payah utk bina hidup sendiri dan bg aku ini adalah yg membanggakan sebab aku pun perlu tgk komitmen pada anak-anak dan loan lain yg kena di bayar.Dh lama ni barulah dpt tmbh loan kereta sendiri pulak..


Walaupun kereta ku tu secondhand jer..bkn Audi Q5 mcm  yang Awal hadiahkan pd Scha tetapi lubang hidungku tetap kembang jgk sb menggunakan duit sendiri dan di atas nama sendiri.Puas hati...

Ni la kereta idamanku..yg biasa-biasa jer..Gen2 color Grey..




Sebab aku suka kereta ni kerana ianya sporty dan bontot pendek jer.
Aku tak suke keta bontot panjang sb aku teramat lemah bab parking ni...tambah lg bila nak reverse menreverse.
Pernah sekali langgar keta Kancil masa reverse waktu parking..huh siap lelaki  tu mengamuk nak amik parang padahal keta takder effect apapun sb aku reverse slow jek.
Tp sebab panas baran dia tahap gaban,dia siap nak parangkan aku.Peristiwa tu berlaku kat kawasan taman perumahan.
Aku dengan baik hatinya offer nak tanggung kos kancil tu mana yang kemek (hakikatnya takder apapun yg kemek dan rosak) tapi dia dah marah-marah..mau dekat sejam jgk aku pujuk dia.Slow talk dan kalau dia nak claim insuran aku dgn rela hati nak pi buat report polis..rupanya dengar perkataan 'balai polis'  lagi la dia mengamuk... sebab penah kena warning dengan polis dulu sebab kes pukul org..haha..
Terkeluar tajuk pulak ni....
wahai kereta baru ku..semoga tak byk ragam..dan senang maintain.

No comments:

Post a Comment